SEARCH

Krabi Adası

Sanırım bu yüzden hiçbir tesis denize sıfır değildi. Olur da google’da orada burada Krabi Ao Nang resimlerine bakarsanız sakın resimlerdeki o güzel kumsala aldanmayın. Ne suyu berrak ne de beyaz kumu var. Ao Nang’ın devamında Railay Kumsal’ı denize girebilme bakımından daha iyiydi. Ama macera seviyorsanız bu kumsalda kaya tırmanışı yapmadan dönemeyin deriz. Railay Beach dünyanın en iyi kaya tırmanışı lokasyonlarından birisi olma özelliğini taşıyor. Yılın 365 günü dünyanın her yerinden yüzlerce belki de binlerce insan burada bu macerayı yaşıyor. Kayaların oluşumu tamamen doğal, turistler gelsin de tırmansın diye özelikle bir şey yapılmış değil.

Hadi denize girmeyi geçtik adanın içinde de vakit geçirebilecek de pek bir yer yok. Restaurantlar akşama ancak doluyor gündüz kimseler yok . Cafe, bar desen böyle yerler zaten yok. Hava da şansımıza demeyelim aslında döneminden dolayı kapalı yağmur ha yağdı ha yağacak gibi.

İlk gün adanın çevresini kiraladığımız motorla gezip otele dönüp havuzda vakit geçirdik. Konakladığımız otelin arka tarafında korusu vardı. Yeşillikler içinde insana huzur veren, keyifli bir yerdi. Havuzda çocuklar gibi eğlenip akşama doğru yemek yemeğe çıktık. Haliyle de yemek sonrası masajımızı yaptırıp motorla kaldığımız yerden gezimize devam ettik. Sanki etrafta görülecek çok yer varmış gibi varsa da gece gece ne görebileceğimizi düşündüysek.

Yapacak pek bir şey olmayınca biz de çareyi ada turuna katılmakta bulduk. Aslında Koh Lanta adasına gitmeyi ne kadar çok istesekte gidiş ve dönüş saatlerinin uygun olmadığını, bu adaya gidenlerin hepsinin burada konakladıklarını öğrendik. Bir başka Uzakdoğu gezimize kaldı. Lanta yazımıza bu link’den ulaşabilirsiniz. Eh madem Lanta adasına gidemiyoruz biz de günü birlik yapılan ada turuna katıldık.

Bu turların da en sevmediğimiz yanı sabahın köründe kalkmamız oluyor. Tur boyunca toplam birbirinden güzel adaları ziyaret ettik. Hatta bu güne kadar katıldığımız en güzel ada turuydu. Sırasıyla ;

CHICKEN ISLAND

HONG ISLAND

LADING ISLAND

LAGOON

PAKBIA ISLAND

PHRA NANG CAVE (RAILAY BEACH)

PODA ISLAND

TUP ISLAND

Gittiğimiz adaların hepsi snorkel ve balıklarla yüzmek için çok idealdi ayrıca adalar yürüyerek keşfedilebilecek kadar ufaktı.

Son gittiğimiz adada güneşin tadını çıkarırken birden etrafımızı kalabalık sardı. Ne oluyor diye bizde kalabalığın içine girince gördüğümüz şeye inanamadık. Çok büyük olmasa karşımızda dünyanın en büyük kertenkele çeşidi olan komodo ejderi vardı. Asıl Endonezya’nın Komodo adasında yaşayan bu canlıları görmek için bir gün sırf bu canlıyı görebilme pahasına Komodo’ya düzenlenen turlara katılmayı hep düşünüyordum. Çok içten istemişim herhalde ki karşımızı çıktı.

Krabi’den Phuket’e araba ile yaklaşık 3-4 saatte varılabiliyor. Dilerseniz tekne ile deniz üzerinden de ulaşım sağlayabilirsiniz. Krabi şehir merkezinden Ao Nang’a ise 45 dakikada. Yine buradan Ao Nang kumsalından Phi Phi adasına ulaşım da mümkündür.

Ada’da yapılması gerekenler:

Thai Masajı
Güney Thailand’ın en ünlü tapınaklarından olan Krabi Town’da dağ içinde bulunan Tiger Cave Temple (Wat Tham Suea)
Rafting
Balık tutma turları
Fil Safarisi
Dalış
Bisiklet Turu
Kaya Tırmanışı
Kano Turu

Uzun lafın kısası ada turlarından oldukça keyif aldık. Otelde bile insan güzel vakit geçirebilir. Yeşilliklerin içinde doğa ile iç içe, huzurun doruk yaptığı bir ortam da kafa dinlemek bir başka oluyor. 2 kez Krabi’ye gittim ve her gidişimde de farklı otellerde kaldım. Her kaldığım otel birbirinden güzel ve büyüleyici bir yeşilliğin içine kurulmuş yerlerdi. Şimdi orada olupta bungalow’un balkonuna çıkıp kuş sesleri eşliğinde yeşillikler içinde kitap okumak istiyorum

O kadar attın tuttun Krabi için şimdi orada olmak istiyorsun, ne çelişkili yazıyorsun diyebilirsiniz ama her tatil demek de deniz, kum demek değil ki. Arada insan yeşillik de arıyor .

Summary
Article Name
Krabi Adası
Description
Krabi adasının Ao Nang kumsalında (turistik bölgesi) yapılabilecek çok da bir şey yok aslında denizine girmek de mümkün değil. Deniz çakıl ve taşlı olduğundan ayrıca bir çok kayık da burada demirlendiğinden denize girilebilecek ortam yok. Sanırım bu yüzden hiçbir tesis denize sıfır değildi. Olur da google'da orada burada Krabi Ao Nang resimlerine bakarsanız sakın resimlerdeki o güzel kumsala aldanmayın.