Gerçek Bir Yol Hikayesi Kastamonu

TürkiyeKastamonuGerçek Bir Yol Hikayesi Kastamonu

Kastamonu’ya Gitmeye Nasıl Karar Verdik?

Konu gezmek olunca hele ki konum Türkiye ise aklınıza hiç Kastamonu ve Kastamonu’da gezilecek yerler gelir mi….. Biliyoruz biliyoruz size göre gelmez. Hatta arkadaşınızından, çevrenizden birine hadi kalk haftasonu Kastamonu’ya gidelim şöyle bir gezeriz deseniz karşınızdaki hemen Kastamonu’da gezilecek neresi var ki der! Buraya kadar haksız mıyız? Değiliz. O zaman gelin size Kastamonu’yu enine boyuna anlatalım. Bakalım Kastamonu ziyaret edilmeye değer mi değmez mi……

Önce Kastamonu’ya gelme fikri nasıl doğdu kısaca ondan bahsetmek istiyoruz. Bundan yıllar önce aktif ve heyecanlı avukatlık yaptığım zamanlarda o şehir senin bu şehir benim iş için gitmediğim yer kalmadı. Gittiğim şehirlerde işim eğer erken biterse kalan vaktimi şehirde gezilecek yerlere ayırırdım. Kastamonu da iş için gittiğim şehirlerden bir tanesiydi. Gece otobüsüne binmişim karda kışta Kastamonu adliyesi için düşmüşüm yollara. Gece yolculuğu olunca hiç dayanamam kafayı vurur yatarım. Sabah gözümü açtığımda ve hala yıllar sonra bile aklımda kalan tek şey sisler ardında yeşilin en güzel tonu ve çimler üzerinde otlayan hayvanlardı. Şehre vardığım gibi vakit kaybetmeden Adliye’ye gidip işlerimi halletmek ve ardından şehri gezmek istiyorum. Çok vaktim kalmadığından tek gidebildiğim yer Kastamonu Saat Kulesi oldu ☹

kastamonu1

Gel gelelim yıllar geçti bu ziyaretin üstüne ve bir gün Facebook sayfamıza bir mesaj aldık. Kastamonu’nun yerlisi Ahmet Keskin Bey’den Kastamonu daveti!

Bu tarz davetleri çokça alıyoruz ama açıkça söylemek gerekirse genelde gidemiyoruz. Eğer o bölgeye gideceksek bir şekilde görüşme ayarlıyoruz ama planımızı kendimize göre devam ediyoruz.

Şimdi Ahmet Keskin Bey’e de cevap vermesek olmaz. Acaba olur mu, inşallah bir gün geliriz gibi cümleleri peş peşe sıralıyoruz. Derken nasıl oldu bilmiyoruz birden kendimizi plan yapar halde bulduk.

Ahmet Keskin Bey’den kısaca bahsetmek istiyoruz. Kendisi bizim gibi gezmeye, keşfetmeye düşkün aynı zamanda motosiklet düşkünü. Bizi de bir araya getiren zaten motosiklet olmuş 🙂 Siyasi geçmişi olan Kastamonu’nun bilinir ve sayılır aile üyesinden biri kendisi.

kastamonu3

Biz bir yandan Ahmet Bey bir yandan Kastamonu’da gezilecek yerler, yenilmesi gereken lezzetler listesi hazırlıyoruz. Her ikimizin yaptığı plan birleşince ortaya çok güzel bir seyahat çıkacak gibi ama gitmeden önce yine de aklımızda acaba memnun kalır mıyız diye soru işareti yok değil ☺

Özellikle kış mevsiminde Türkiye’de pek gezme düşkünü değilizdir. Bilen bilir tarzımız egzotik adalar, sıcacık denizler, tiril tiril kıyafetler ve olmazsa olmaz şıpıdık terlikler..

Kastamonu gezi planımız hazır hazır olmasına ama en zorlu kısım valiz hazırlama. 3-5 gün için sırt çantası alacak değiliz. İkimiz de birer tane ufak valiz alalım dedik. Ama mevsimlerden kış olunca valizlere ancak sığabildik ☺

Uçağımız Sabiha Gökçen’den Kastamonu’ya…. Bizim için yolun en zorlu kısmı diyebiliriz. Çünkü İstanbul’un bir ucundan diğer ucuna ayrı bir yolculuk gerçekleştirmeliyiz ☺

Bakırköy deniz otobüsü ile Bostancı’ya gidip iskelesinin hemen karşısından kalkan E-9 ile yarım saatte Sabiha Gökçen’in terminal kapısına kadar gittik. Yolculuk korktuğumuz kadar yorucu ve uzun geçmedi aslında. İstanbul Kastamonu arası 40 dakika bununla kıyaslayınca uzun tabi ama razıyız ☺

kastamonu2

Veeee işte Kastamonu’dayız. Tabi ki ilk olarak Ahmet Bey ile tanışıyoruz.Yolda olmanın en güzel yanı bir çok güzel insanla tanışmaktır.Dünyanın neresinde olursak olalım bu hep böyle olmuştur ama bu sefer en güzel ve en özel insanıyla tanıştık.Kendine özel bir hayat hikayesine sahip,misafirperver,sıcak mı sıcak,yardımsever,Kastamonu’da hemen hemen herkesin tanıdığı muhteşem bir insan.Kendisiyle muhabbetimizi sosyalden gerçek hayata taşıyıp Kastamonu gezisine başlıyoruz!

Hava şartları el verdiği sürece planımız şu şekilde olacak ;

1.Gün

Yöresel Akşam Yemeği ( Tirit, Banduma,Etli Ekmek, Eyşili Pilav, Eyşi)

2.Gün

Kahvaltı

Ilgaz Dağları ve Kayak Merkezleri

Kastamonu Eski Şehir

Pastırmacısı ve Pastırmalı Ekmek Ziyafeti

Taşköprü ve Pompeipolis Kazıları

Hamam Sefası

3.Gün

Sabah hafif kahvaltı

Cide Han Bahçe’de köy kahvaltısı

Gideros Koyu

Jeep ile Loç Vadisi

Cide limanda teknede balık

4.Gün

Pınarbaşı

Ihlara Vadisi

Ilıca Şelalesi ve Kanyonu

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Olimpos’ta Gezilecek Yerler

Suluada, Çıralı Yanartaş, kaya tırmanışı, Olimpos sahilinde kano deneyimi,...

Küçük Kaputaş Plajı, Kaş

Bu sefer sizlere Kaputaş plajından değil Küçük Kaputaş Plajı'ndan...

Taş Kapı, Kaş

Bu sene ani bir karar üzerine Akdeniz rotası çıkararak,...

İzmir Plajları – Denize Girilecek 50 Koy

İzmir'e tatile gitmek ve İzmir'de denize girmek isteyenleri bu...