Puerto Princesa Ugong Rock

AsyaFilipinlerPuerto Princesa Ugong Rock
UGONG ROCK MACERAMIZ

Tagabinet köyünde bulunan 23 milyon yıllık Ugong Rock Filipinler Puerto Princesa’nın en popüler turistik destinasyonlarından biridir. 22,86 metre yüksekliğindeki karst kireçtaşı formasyonunun içindeki mağarada yaklaşık 1 saat mağarayı tırmanışı ardından dağın en tepe noktasına vardığımız yerde 350 metre uzunluğundaki zipline maceramızı gerçekleştireceğiz. Mağara tırmanışı ve zipline yapacağımız bölgeye vardığımız gibi ilk iş olarak girişte tabelanın önünde hatıra fotoğrafımızı çekiyoruz. Tabi 4 ayrı ülkeden 4 ayrı gezgin çift’in buluşması daha heyecanlı oluyor. Fotoğraftan sonra kendi çaplarında yaptıkları lobiye giriş yapıyoruz. Burada brifingimizi alıp mağara tırmanışı ve zipline için hazırlıklara başlıyoruz. Bu arada caving 200 PHP zipline ise 350 PHP. Oraya kadar gitmişken 550 PHP verip kombine atraksiyona hazırız.

Resimlerde görüldüğü gibi gökdelen inşaatında çalışan mühendisler gibi eldiven ve kasklarımız hazır. Birde ayakta postal olsaydı daha iyi olacakmış. Ayakta şıpıdık terliklerle “altı kaval üstü şeşhane” misali mağara girişine doğru ilerliyoruz.

Girişte de 1 kişi eksik olarak son grup fotoğrafımızı çekiyoruz. Çünkü takma tırnak, takma kirpik ve full makyajlı arkadaşımız güzelliği eksilmesin diye mi yoksa korktu mu bilmiyoruz bizimle gelmedi Filipinlilerle denk geldiğimiz turlardan alışkınız tur öncesi, yemek öncesi veya herhangi bir aksiyon öncesi dua etmeden olmaz. Birisi çıkıp mağaraya girmeden önce duasını ve şükranlarını dile getirip herkes kendince Amin diyor ve içeri giriyoruz.

Bu kadar yer gezdik ama her gezilen yer bize yeni bir tecrübe katıyor. Gittiğimiz yerlerde her türlü atraksiyona parmak arası terlikkle gitmek bazen risk ve stres yaratabiliyor. Bu yüzden bu turdan da kendimizce ders çıkarıp tırmanmaya başlıyoruz. Bu harika oluşum içinde gerçekleştirdiğimiz tur etaplardan oluşuyor ve her bir etap sonrası nereye nasıl bir parkurla karşılaşacağımızı bilmeden rehberin arkasında ve onun önderliğinde devam ediyoruz.

Bu gördüğünüz hallere sırf poz verelim diye değil meşakatli yolların bir parçası olduğu için mecburen girmek zorunda kaldık. Geçişleri sırayla yaptığımızdan bizim zar-zor geçtiğimiz kaya arasından şişman arkadaşlar nasıl geçti onu bilmiyoruz Ama yolun sonunda yanımızda olduklarına demek geçebilmişler. Bu zorlu geçişten sonra daha zor bir etapla karşılaşıyoruz. Tırmanma halatlarını bağlayıp sanki kaya tırmanışı havasına girip yukarı çıkıyoruz.

Onca insanın yardımıyla bende çıkarım demeyin! Orkun kimsenin yardımını almadan kendi gücüyle tepeye ulaşıyor 🙂 Yanındakiler onun için konu mankeni 🙂

Tepede manzarayı 360 derece gözler önüne seren terasta muhteşem doğaya karşı soluklanıp zipline için sıramızın gelmesini bekliyoruz. Zipline oturarak ve süpermen uçusu olmak üzere 2 türlü yapılıyor. Süperman uçusu 350 peso, otururak uçuş 250 peso. Biz kesinlikle süperman uçuşunu tavsiye ediyoruz. 350 metre uzunluğundaki uçuş parkuru tam 1 dakika sürüyor. Zipline’ın bittiği yerde tanesi 100 peso olan resimlerimizi satın aldık. Yukarıdan inişe geçerken görevliler resim çekileceğini söylememişti o yüzden poz veremedik 🙂

Yanınızda bulundurmanız gerekenler :

Ayakkabı ve çorap

Yedek T-shirt

Kamera (muhakkak)

Yiyecek

Para (Tur satın alıp gelecekseniz nede olsa tura çıkıyoruz yanımıza para almaya gerek yok diye düşünmüştük. Sonra yine yanımızda bulunsun diye almaya karar verdik. Satın aldığımız Underground River turuydu. Fakat oraya gitmeden önce Ugong Rock’a da uğradık.)

Yer : Brgy , Tagabinet , Puerto Princesa, Filipinler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Coron Adası Gezilecek Yerler

Coron adası, Filipinler'in Busuanga adası olarak bilinen bir dalış...

Filipinlere Gitmek İçin 5 Neden

Asya kıtasının son yıllarda git gide popüleritesi artan ülke...

Filipinler Turu Satın Alırken Dikkat Edin

Filipinler Turları son yıllarda gittikçe popüler olmaya başladı. Hatta...

En Ucuz Yılbaşı Filipinler Turu

Her yıl gelenek haline getirdiğimiz Yılbaşı Filipinler Turu için...