Meksika Güvenli Mi?

Meksika’da seyahat etmenin güvenliği konusunda çekinceniz olduğunu tahmin edebiliyoruz. Biz de Meksika’ya gitmeden önce çok kez Meksika güvenli mi diye çok araştırıp ona buna çok sormuştuk. Belki de duyduğumuz kötü tecrübeler, izlediğimiz videolar sorgulamamıza sebep olmuştu. Meksika turumuzu tamamladık. Meksika, 2020 yılında ülkelerine ziyaret edecek turist sayısını 44 milyon olarak öngörüyor. Dolayısıyla ülkeye gelen turistlerin güvenli bir şekilde gezebilmesi için suç oranları gittikçe düşmeye başlamış ve bununla ilgili önlemler alınmaya başlanmıştır.

Ve gördüklerimizden, yaşadıklarımızdan yola çıkarak Meksika’da güvenle nasıl gezilir hepsini sizler için anlatacağımız yazısı kaleme aldık.

TOPLU TAŞIMA VEYA TAKSİ

meksikada toplu taşıma

Seyahat etmek istediğimiz yeni bir ülkeye gitmeden önce ulaşımı nasıl sağlayacağımızı öğrenmek isteriz. Öyle ki ulaşıma çok para vermekten kaçınırız. O yüzden gidilecek ülke için ilk araştıracağımız şey gitmek istediğimiz yere nasıl ulaşacağımızı araştırmak oluyor. Bir ülkede en ucuz gezmenin yolu toplu taşıma araçlarını kullanmaktır. Fakat bunun için gitmeye karar verdiğimiz ülkenin toplu taşıma kullanacak kadar güvenli olup olmadığını bilmeliyiz.

Mexico City gibi büyük şehirlerde gündüz saatlerinde dikkatli olmak kaydıyla toplu taşımaları kullanabilirsiniz. Ama suç oranının yüksek olduğu Mexico City başta olmak üzere diğer büyük şehirlerde de akşam saatlerinde toplu taşımalara binmek yerine mutlaka taksi kullanmanızı öneriyoruz.

NAKİT PARA TAŞIMA

meksikada nakit para taşıma

Meksika seyahati boyunca bazı insanların yazılarını okuyunca kesin soyulacağız hissine kapılmıştık 🙂 Aldıkları önlemleri öyle bir anlatmışlardı ki; insan nereye gidiyorum ben diyemeden edemiyor. İşin doğrusu şu ki yurtdışında nereye giderseniz gidin tedbir amaçlı üzerinizdeki nakit paraları bir arada tutmayın. Mutlaka parça parça başka yerlere koyun ki olası kötü durumda hepsinden olmayın. Biz bu sistemi zaten her seyahatimizde uyguladığımız için sıkıntı yaşamıyoruz.

Ayrıca Meksika’da da ne gasp ne soygun ne de başka kötü olayla karşı karşıya gelmedik. Tabi bizim Yucatan Yarımadasında gezdiğimizin de altını çizelim. Altı kadın çantamızın ağzı açık vaziyette, anlayacağınız iyice salmış durumda çok güvenli bir seyahat gerçekleştirdiğimizi söylemek istiyorum.  Bu konuda Yucatan Yarımadasının çok güvenli olduğunun altını çizmek isterim. Mexico City ve benzeri büyük şehirlere gitmediğimiz için oralarda daha dikkatli olmak faydalı olabilir.

DEĞERLİ EŞYALAR İLE GEZMEK

Yine örneği Yucatan Yarımadasından örneklendirmek zorundayım. Meksika turumuz boyunca sürekli şehir değiştirdiğimiz için otelden check-out yapıp sabah erkenden yola çıkıyor, gezilecek yerleri valizler ve özel eşyalarımız aracın içinde seyahat ediyorduk. Tüm valizler, benim bilgisayarım, kameram, drone’um aracın içinde. Aracı yeri geldi otoparka yeri geldi ara sokaklara park ettik. Hiçbir hırsızlık yaşamadık. Benim aslında Meksika için en tedirgin olduğum kısım buydu.

Gelelim altın takılarla, değerli saatle, çantayla vs artık aklınıza gelecek şeylerle gezme kısmına. Bizimle seyahat arkadaşımızdan biri seyahat boyunca kolunda orijinal rolex’iyle gezdi. Annemin takıları zaten ona yapışık durumda neredeyse 🙂 Bir kayıp olmadan seyahati sağa salim bitirdik şükür. Bu konuyu hiç kafanıza takmayın bile.

MEKSİKALILARA BULAŞMAYIN

Meksikalı insanlar bize göre sıcak kanlı değil. Hatta hepsi suratsız desek tam yeridir. Hee arada çok ama çok sevimli ve iyi niyetli olanları var ki onlara zaten diyecek bir şeyimiz yok. Ama genelleme yapacaksak 20 gün boyunca gördüğümüz onca Meksikalı için %80’i suratsız ve mutsuz diyebiliriz. Mesela Meksika’da %10 servis hizmeti adisyona eklenmiyor. Bunu adisyon haricinde talep ediyorlar. Siz siz olun %10 servis hizmeti dışında sakın hiçbir Meksikalı’ya extra bahşiş vermeyin.

Anlayın diye kısaca özetlemek gerekirse gece klübünde bize hizmet eden garsona tam 400 usd bahşiş verilmesine rağmen garson masadakileri tuvalete eşlik etmek dışında başka bir şey yapmadı, her şey dahil bir otelde garsondan içki istediğimizde 20 usd bahşiş verdik. Garson içkileri getirdikten sonra nasıldı, memnun musun vs demedi. Buna benzer daha pek çok örnek var. Eğer kendinize özel hizmet verilsin diye bahşiş veriyorsanız o yer Meksika değil. Ama “Yazıktır, o kadar çalışıyor” diye yardım amaçlı verecekseniz o sizin bileceğiniz iş.

Fark ettim ki hala konuya giriş yapamamışım. Başımıza gelen bir olayı size anlatmak istiyorum.

Olayın Meydana Geliş Yeri : Gran Cenote, Tulum

Sabah saat 08:45 civarı Gran Cenote’ye vardık. Amacımız kalabalık olmadan erkenden ziyaret etmekti. Önünde bir otobüs insan sırada bekliyordu. Buraya kadar geldik mecbur sıraya gireceğiz diyerek başladık gişenin açılmasını. Bilet barkodunu okutup içeri girdikten sonra hemen karşımızda duş alınacak yerler vardı. Zaten her yerde cenote’ye girmeden önce mutlaka yıkanmak ve diğer uyulacak kurallar için tabelalar asılı.

Cenote’de iki ayrı havuz bölümü var. Biz kalabalıktan kaçmak ve daha güzel olduğu için ikincisine gittik. Ben başladım elimdeki kamerayla video çekmeye. Kameramda mikrofon takılı olduğu için görevli uzaktan uyardı beni. Mikrofon niyeyse yasakmış. Ben de mikrofonu söküp çantama koyup çekime öyle devam ettim. Zaten mikrofon çok elzem değil. Çünkü konuşmuyorum sadece çevreyi çekiyorum öyle. Aradan yaklaşık 3 dakika falan geçti. Ben de arkadaşıma rica ettim şu suya karşı bir fotoğrafımı çeker misin diye. O ara güvenlik geldi, fotoğraf çekilemezsin dedi. Suya girmeyeceğim için zaten yıkanmamıştım acaba o yüzden mi bana kafayı taktılar dedim ama sıkıntı o değildi.

Her neyse olay büyümesin diye çıktım ana alana. Baktım karşıdan yıkanmış sırılsıklam bir turist geliyor. Aynı güvenlik elemanları bu sefer kıza sardılar. Kızı bir türlü cenote’ye sokmuyorlar. Kız yalvardı, yakardı ama çözüm olmadı. Bu arada elbiseleriyle etrafta gezinen cenote’nin olduğu havuz kısmına inenleri saymıyorum. Yani adamlar işine geleni sokuyor, işine gelmeyeni sokmuyor. Bu arada arkadaşlarım gönül rahatlığıyla fotoğraflarını çektiler onlara ses eden olmadı. Çıkış yaptık. Ve gişeye giderek paramın iadesini istedim. Zaten ne olduysa orada paramı almadan gitmeceğimi anladıklarında oldu. Bana fotoğraf çekemezsin diyen insanlıktan nasibini almamış insan görünümlü denyo gelip beni itmeye başladı. Allahtan 6 kadın cazgırlık çıkarınca dayak yemeden yırttım 🙂

Sanırım yanımda kimse olmasaydı tekme tokat dalardı. O arada polisi arasam hem faydası olmayacağını düşündüm hem de tüm günüm rezil olacak diye dönüp arkamı bastım gittim. İçeride yaşananların hepsini videoya aldım. Mexico Tourism Board’a ileteceğim. Çözüm olur ya da olmaz. Tek bildiğim siz siz olun sakın size biri bulaşıyorsa ona uymadan uzaklaşın. Çünkü hem kadına hem de parasını verip bir yeri ziyaret eden turiste el kaldıracak, saldıracak kadar kendilerine güvenen GÜVENLİK EKİBİNDEN bahsediyorum.

POLİS ÇEVİRMESİ

meksikada polis çevirmesi

Meksika’da hemen hemen her yerde polis çevirmesi var. Hatta şehirlerin giriş ve çıkışlarında kontrol noktaları da yapmışlar. Biz yaklaşık 20 günlük seyahat boyunca yalnızca bir kez polis çevirmesine denk geldik. Onda da camı açıp direk Türkiye’den geldiğimizi söyleyerek gülüşerek ayrılıp yolumuza devam ettik. Meksikalılar inanın çok suratsız ve donuk insanlar. Olur da polis çevirmesine denk gelirseniz mutlaka güler yüzle çok yılışık olmadan yaklaşın polislere.

Polislerin Ingilizce bilmediğini unutmamakta fayda var. Olası bir çeviriye denk gelmeniz halinde en azından nereden geldiğinizi, nereye gitmekte olduğunuzu, nereli olduğunuzu ve buna benzer kısa cümleleri ispanyolca olarak bilmekte fayda olduğunu düşünüyoruz.

UYUŞTURUCU

Ee ülke Meksika’ysa mevzu illegal uyuşturucu tabi. Şimdi biraz konuyu açalım size. Öncelikle her yerde uyuşturucunun envai çeşidi bulunuyor. Hatta bildiğin torbacılar var, çantayı bir açıyorlar tüm ürünler şak diye gözünüzün önüne seriliyor. Gramı 100 Usd. Rahatlıkla içilebiliyor, hatta bazı mekanlara girdikten sonra içeriden belirli saate kadar çıkmanın yasak olduğu yerler bile var (düşünün artık içeride olan biteni). Neyse konuya dönecek olursak satın almada, içmede, üzerinizde taşımada sıkıntı yok. AMA eğer Coco Bongo Show’a gidecekseniz sakın ola üzerinizde taşımayın. Belki içeride satış olsun diye izin verilmiyor. Tam olarak sebebini öğrenemesek de Coco Bongo’da ciddi güvenlik önlemleri olduğunu ve eğer yakalanırsanız ücret iadesi yapmama haklarını da kullanarak dışarı atılıyorsunuz.

Meksika’da Alınması Gereken Önlemler

-Mexico City’de toplu taşıma araçları kullandığınızda çantanızı önünüze taşıyın

-Araç kiraladıysanız camlarınızı sonuna kadar açık tutmayın ve kapıları sürekli kilitli tutun

-Gece geç saatte sokaklarda yürümeyin

-Erkekler tuvalete “M” harfini Male-Erkek görünce girmesin. Çünkü ispanyolcada kadın “Mujeres” demektir.

-Eğer uzun araç yolculuğu yapacaksanız hava karardıktan sonra yapmayın. Meksika’da suçlar genelde akşam işleniyor.

Meksika gezimiz boyunca dikkatimizi çeken ve başımıza gelen olaylardan ülkenin güvenli olup olmadığı hakkında bilgi verdik. Umarız verdiğimiz bilgiler doğrultusunda gezer tüm alınması gereken önmeleri alır ve keyifli bir tatil geçirirsiniz.

ÖNEMLİ BİLGİLER

ACİL HAT : 911

Meksika Büyükelçiliği

Adres: Monte Libano 885, Lomas De Chapultepec, Delegacion Miguel Hidalgo, 11000, Mexico City, Mexico

Telefon: +52 55 52 82 54 46 & +52 55 52 82 42 77 & +52 55 52 82 50 43

Acil Durum Telefonu: +52 1 55 79 17 77 85

Mail: [email protected]

Meksika yazılarımızın hepsine buradan ulaşabilirsiniz.

2008 yılında hayatımızı birleştirip, 2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.