Filipinler Köpekbalığı Dalışı

AsyaFilipinlerFilipinler Köpekbalığı Dalışı

Cebu Oslob kelimeleri geçti mi insanın aklına hemen balina Filipinler köpekbalığı dalışı gelir. Filipinler Cebu’ya vardığımız günden bu yana balina köpekbalığı ile yüzdünüz mü soruları bitmek bilmedi. Yahu tabi ki yüzücez de biraz sabır lütfen. Her şeyin bir yeri, bir zamanı var. Bu kadar aceleye ne hacet 🙂

Cebu’dan Oslob’a geldik gelmesine de nereye, nasıl gideceğiz bilmiyoruz. Jeepney, trcycle, özel tur hangisini tercih etsekte balina köpekbalığı izleme noktasına gitsek bilmiyoruz. Hemen hepsinin fiyatlarını öğrenip hangisi ile gitmek karlı diye bir karar verdik. Ve sonuçta otelin ayarlamasını uygun gördük. Çünkü biz tüm gün boyunca balina köpekbalığı, Aguinid ve Tumalog Şelalesi turunu kombine ettik.

Otelin ayarladığı bu günlük turun bedeli kişi başı 1.500 Filipin Peso’su. Maliyet detayına en sonda detaylı şekilde değineceğiz.

Sabah şöför geldi. Ben onu görünce şoklardayım  Ortalıkta tek gördüğüm bir motosiklet ve üzerinde şöför. Ve biz 3 kişi tek motor üzerinde seyahat etmek zorundayız. Yolculuk 3-5 km sürecek olsa hadi razıyız denilebilir de, tüm gün üç kişi bir motor tepesinde çok zor çoook.

Hemen otel sahibi nemrut suratlı kadının yanına gidip bu nedir demekten kendimi alıkoyamadım. Bir motorla üç kişi dalga mı geçiyorsunuz dedik ama Filipinler’de herşeyin ucu para arkadaş. Eğer bir motor daha istersek artı 300 Peso daha vermemiz gerektiğini söyledi. Neymiş benzin pahalıymış, litresi kaç paraysa. Sen gel biz seni aynı kilometreye arabayla götürürüz. Hey allah!

Siz de verseydiniz canım 300 Peso (20 TL’e yakın) daha ne yani para mı diyenleriniz olabilir. Ancak 2 ay Filipinler’de seyahat edince bütçe konusuna fazlasıyla dikkat etmeliyiz. Zaten 3.000 Peso vermişiz üstüne 300 daha vermeye niyetimiz yok.

Oslob kasabasından balina köpekbalığı izleme noktası 8-9 km uzaklıkta. Vardığımız gibi 1.000 Peso ödememizi yaptık. Ardından brifingimizi alıp bize verilen sıranın gelmesini beklemeye koyulduk. Bizim şöförümüz olduğu için çantamızı ona emanet ettik. Eğer siz kendiniz motor kiralayıp veya başka bir vasıta ile gelecekseniz burada dolap kiralayıp eşyalarını koyabilirsiniz.

Planlamamıza göre sabah 06:00’da otelden çıkacaktık. Erken gidersek hem kalabalık olmadığını hem de daha rahat snorkel yapabileceğimizi söylemişlerdi. Yarım saat geç kalkınca köpekbalığı izleme noktası adeta pazar alanına dönmüşçesine kalabalıktı.

Bizim tavsiyemiz sabah 06:00’da orada olacak şekilde kendinizi ayarlamanız.

Ulaşım Alternatifleri

1.Otelden Whale Shark + Tumalog turu alıp 1.300 Peso verebilirsiniz.

2.Oslob merkezden Jeepney ile 15 Peso’ya yaklaşık 10-15 dakika’da buraya ulaşabilirsiniz.

3.Günlük 700 Peso (benzil dahil) motor kiralayabilirsiniz.

Gelelim bizim hikayemize

Çok heyecanla, büyük beklentiyle gittiğimiz bu macera biraz hayal kırıklığıyla sonuçlandı desek yalan olmaz. Tura katılmadan önce birbirimize köpekbalığıyla şöyle pozlar vereceğiz, böyle videolar çekeceğiz, beraber yüzeceğiz gibi motive edici konuşmalar yaparken 30 dakika süren tur boyunca köpekbalığıyla topu topu 5 dakika münasebette bulunabildik.

Ama buna rapmen o dev gibi kütlesiyle yanımızdan geçişi, ağzını açtığında karşılaştığımız manzara bizi heyecanlandırmadı değil Her şeyi bırakın bir gezgin için veyahut bir turist için unutulmayacak bir anı diyebiliriz.

Balina köpekbalığı tehlikeli midir?

Balina köpekbalığı, köpekbalıklarının en büyük cinsi ve yine dünyanın da en büyük balık türüdür. Uzunlukları 18 metreyi bulan balığın kilosu ise yarım ton gelmektedir.

Alınması gereken önlemler
  • Güneş kremi kullanmayın
  • Flash kullanmayın
  • Köpekbalığına dokunmayın. Cezası 2.000 Peso!

Köpekbalığı türü 3 seçenekten oluşuyor
  • Tekneden köpekbalığı izlemek : 500 Peso
  • Köpekbalığı ile snorkel yapmak : 1.000 Peso
  • Köpekbalığı ile dalış yapmak : 1.500 Peso

6 yaş ve altındaki çocuklardan ücret alınmamaktadır.

Yanınızda bulundurmanız gerekenler
  • Snorkel takımı, verilenler çok kalitesiz olduğu için kendi eşyalarınızı getirmeniz köpekbalığını görebilmeniz için en doğru hareket olur.
  • Sualtı kamerası
  • Havlu
  • Güneş kremi kullanılmadığı için güneşten korunmak adına t-shirt

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Coron Adası Gezilecek Yerler

Coron adası, Filipinler'in Busuanga adası olarak bilinen bir dalış...

Filipinlere Gitmek İçin 5 Neden

Asya kıtasının son yıllarda git gide popüleritesi artan ülke...

Filipinler Turu Satın Alırken Dikkat Edin

Filipinler Turları son yıllarda gittikçe popüler olmaya başladı. Hatta...

En Ucuz Yılbaşı Filipinler Turu

Her yıl gelenek haline getirdiğimiz Yılbaşı Filipinler Turu için...