El Nido Filipinler

AsyaFilipinlerEl Nido Filipinler

2013’ün 13 temmuz sabahı yine yollara düştük. Bu seferkinin çok uzun yolculuk olacağını biliyorduk. Eğer bir aksilik çıkmazsa 44 saat sonra çıkarsa kim bilir ne zaman Filipinler El Nido‘ya ulaşacaktık. Tatilden önce bu yıl nereye diye soranlara El Nido dediğimizde karşılaştığımız şaşkın bakışlar, kimsenin bilmemesi, internetten bir resmini aç da görelim demeleri, amacı “Gidilmeyene ve Bilinmeyene Gitmek” olan biz Gezgin Çift’i daha da heyecanlandırıyordu.

Kuala Lumpur’a kadar her şey güzeldi. KL’da Starbucks’ı McDonalds’ı derken Filipinler yolculuğu da başladı. 7 saat bekleyişin ardından Manila’ya uçup orada da 5 saat mecburi bekleyiş sonrası Puerto Princesa’ya varıyoruz. Buraya kadar herşey normaldi. Ama bundan sonrası Gezgin Çift yolculuklarının en enteresan olanıydı. Puerto’dan Roro Bus ile 7 saatlik yolculuk sonunda El Nido’ya geçecektik. Buraya kadar herşey bildiğimiz ve planlanımız dahilindeydi. Bir de havalimanından otobüs terminaline giderken tricycle şoförü bize Minivan ile 5 saatte rahat rahat gideceğimizi önermişti. İşte herşey soföre olan güvensizliğimiz ile başladı.

Terminalden biletlerimizi alırken gişe görevlisinin 15 dakika içerisinde kalkacak ancak klimasız bir otobüs olduğunu söylemesi üzerine fiyatta normalin yarısı kadar olunca biletleri derhal aldık. Otobüsü gözünüzün önüne getirmek için bir hayal kuralım; bizim İstanbul’daki ilk halk otobüslerini hayal edin mümkünse en az 30 yaşında olsun. Hani camları aşağıdan yukarı doğru yarım açılan, koltuklar yırtık-sökük, her yerden gıcırtı sesi gelen birde buna ek son ses karate filmi gösteren 50 kişilik otobüste minimum 100 Filipinli ve en fukara cins yolcu profili barındıran, şoför koltuğunda kafasında Rapci şapkası olan şapkasının üzerinde güneş gözlüğü olan altta kumaş pantolon, ayağında spor ayakkabı ve ağzında sigara olan bir manyak

Yolculuğumuz bu şekilde başladı ama ne başlamak. Allah ne verdiyse sonuna kadar gazlayıp viraj, uçurum, çukur, insan, çoluk-çocuk hiç düşünmeden gazlıyordu. Yolda gördüğümüz virajdan dağa uçmuş ve kağıt gibi olmuş bizden önce kalkan otobüsü görünce Neslihan muavine “artık şoför otobüsü yavaş kullansın” deyince herhalde muavin bunu espri sandı ve gülüp geçti. Gerçi bu manyakça kullanış sırasında otobüsteki tüm yolcuların rahat oluşu bize garip gelmedi değil. Gençliğinin büyük bölümünü deli gibi araba yarışı yapanların yanından geçiren Orkun bile korkudan çıtını çıkaramaz hale gelmişti. Nitekim kabus gibi bir yolculuk sonunda sağ salim El Nido’ya ulaştık.

El Nido otobüs terminalinden otelimize yürüyerek 10 dakika ulaştık. Böyle meşakatli bir yolculuk sonrası güzel bir banyo hayaliyle odamıza yerleştik. Alsana bir süpriz daha! Su ısıtma cihazı çalışmıyor. Otel görevlisine durumu anlattığımızda cihazın küçük parçasının yandığını ancak yarına tamir edebileceklerini söyledi. Soğuk suya kaldık ama olsun sonuçla yıkanıp paklandık  Akşam sahildeki Sea Slug Restaurant’ta afiyetle kalamarlarımızı yedik. El Nido’da kaldığımız süre boyunca turlara katıldık. Ve bu süre içerisinde odamız ve biz ne yazık ki sıcak suya kavuşamadık.

Otel sahipleri Fransız aileydi daha önce Tayland, Malezya’da yaşayan Türk ve Avrupalı çok görmüştük. Fakat El Nido’da görünce bir hayli şaşırdık. Çünkü burası tekne turları dışında pek de yaşanılacak gibi değil. En basiti sabah 6’dan öğlen 2’ye kadar elektrik yok. Sahil boyunca oteller ve restaurantlar yer alıyor. Tüm sahili tur şirketlerinin tekneleri kapladığından denize girmenin mümkünatı yok. Ama bizim gördüğümüz kadarıyla cafeler, oteller genellikle Fransızlar tarafından işletiliyor. Yerel halktan öğrendiğimiz kadarıyla bölgede devlet hastanesi yok, yalnız 1 tane özel hastane bulunuyor. Yağışlı döneme denk gelmiştik. Ama buradaki muson yağmurlarının da ötesinde değişik bir yağış şekliydi. Son gün gittiğimiz Pukka Bar’da keyifle oturmuş shakelerimizi yudumlarken başlayan yağmur ertesi sabaha kadar aralıksız yağdı. Dönüşte tekrar aynı otobüs firması ile dönmemeye karar verince bu sefer akşam 6’daki Minivan’a bindik. Kişi başı 600 Peso. Yine tıka basa doluştuk ancak yine de otobüsten çok çok rahat olduğunu söyleyebiliriz.

El Nido’da Katılabileceğiniz Günlük Ada Turları

El Nido A-C Turu

Makeleyi okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

El Nido B Turu

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Coron Adası Gezilecek Yerler

Coron adası, Filipinler'in Busuanga adası olarak bilinen bir dalış...

Filipinlere Gitmek İçin 5 Neden

Asya kıtasının son yıllarda git gide popüleritesi artan ülke...

Filipinler Turu Satın Alırken Dikkat Edin

Filipinler Turları son yıllarda gittikçe popüler olmaya başladı. Hatta...

En Ucuz Yılbaşı Filipinler Turu

Her yıl gelenek haline getirdiğimiz Yılbaşı Filipinler Turu için...