Siam Reap Gezi Notları

AsyaKamboçyaSiam Reap Gezi Notları

Bu yıl ki gezimizi Endonezya, Malezya ve ardından Kamboçya olarak ayarladık. Kuala Lumpur direk Kamboçya’nın başkenti Phnom Penh’e uçuyoruz. Burdan da otobüsle Siem Reap’e. Yolculuğumuz yaklaşık 6 saat sürdü. Otobüs aynı bizim şehirler arası otobüslerimiz gibiydi gayet rahat bir yolculuk geçirdik. Siem Reap’te sokak arasında indirildik. Acenta’nın önündeki tuk-tuk’lara binmekten başka seçeneğimiz yoktu. Bizim tuktukçumuza kanımız öyle ısındı ki yarın sabah bizi otelden alıp Angkor Wat tapınaklarına götürmesini rica ettik. Angkor Wat için şöförle 15 dolara anlaştık. Booking‘den önceden ayarladığımız otel Old Market bölgesinde. 6 saat boyunca yolda adam akıllı yemek yiyecek bir yer bulamadığımız için hemen kendimizi Pub Street’ e attık. Sokağın köşesinde Red Piano adında bir restaurant’a girdik. Yemekleri ve içecekleri hepsi birbirinden güzeldi. Sokağın en kalabalık restaurant’ ı burasıydı. Siem Reap’te 2 gece kaldık ve 2 gün boyunca akşam yemeklerimizi burada yedik. Restaurant’ın en meşhur içeceği Tom Raider.

Sabah şöförümüz Kong sözleştiğimiz saati 1 dakika bile geçirmeden geldi. Büyük bir heyecanla Dünyanın 8.Harikası Angkor’a gidiyoruz. Şehrin 5.5 km kuzeyinde yer alan bu tapınak UNESCO tarafından 1992 yılında Dünya Mirası listesine alınmıştır. Tapınağın hemen girişinde bilet almak için sıraya giriyoruz resmimizi çekip bileti anında basıyorlar. Günlük bilet 20 dolar. Biletler 1 günlük, 3 günlük ve 1 haftalık kombinler halinde satılmaktadır. Bu biletleri her tapınağa girişte görevliler göstermenizi istiyor o yüzden sakın kaybetmeyin. Biletleri hatıra olsun diye hala saklıyoruz Kong bizi sırasıyla tüm tapınaklara götürdü. Angkor Wat, Bayon, Preah Khan, Chau Say Tevoda Temple, Thommanon, Ta Phrom, Banteay Kdei.

Bayon: Angkor Wat’tan sonra bilinen ikinci tapınaktır. Kayaların üzerine işlenmiş suratlar Khmer sanatınının güzelliğini gösteriyor. Bu kayalara işlenmiş surat Kral’ın yüzüymüş.

ANGKOR WAT
siam reap kamboçya1
BAYON
siam reap kamboçya3
PREAH KHAN

siam reap kamboçya4

Ta Phrom : Bu Budist tapınağı kral VII.Jayavarman’ın annesine ithafen yapılmıştır. Tapınağın duvarları ağaçların köklerinden dolayı tahrip olmuştur. Tapınağı tahrip eden bu ağaca Tom Raider ağacı da denilmektedir. Lara Croft Tom Raider filminin çekildiği yer bu tapınak.

TA PHROM

siam reap kamboçya5

Tapınakları yavaş yavaş en ince ayrıntılarını inceleyene kadar gezmenizi tavsiye ediyoruz. Tapınak taşlarının üzerine işlenen figürleri, kabartmaları, oymaları özellikle inceleyin.

CHAU SAY TEVODA TEMPLE

siam reap kamboçya6

Tüm bu tapınakları gezdikten sonra gün batımı izlemeye gidelim dedik ama bir yağmur bastırdı ki yer gök bir oldu sanki. Ağaçları kökünden sökercesine yağmur yağıyordu. Hatta bir ağaç kırılmış yol bu yüzden kapanmıştı. Bizim de yağmur yüzünden gün batımı izleme imkanımız kalmadı. O zaman dedik balona binip tapınakları yukarıdan izleyip resimlerini çekelim tabi yine hava şartları malum buna binmemize de engel oldu. Şehre vardığımızda yağmur yeni yeni durulmuştu. Kong’a nerede yılan yiyebileceğimizi sorduğunda çok şaşırmıştı. Şehrin 5-10 km dışındaki restaurantlarda bulabileceğimizi söyledi. Bizi götürmesi için ne kadar istediğini sorduğumuzda ne verirseniz demişti. Yılan yeme fikri bence çok iyi oldu. Hem yerli halkı daha yakından görmüş olduk. Herhalde 5-6 mekana gittik hiçbirinde yılan yokmuş. İnat ettim ya illa bulucam ve yiyecem şu yılanı tam pes etmiştim ki son şu restaurant’a da soralım yoksa döneriz artık dedik. Şans iste burda varmış. Bu gittiğimiz bölgede tüm restaurant’lar su üstüne kurulu, meğer oturdukları yerden yılanları tutup bir yandan da pişirip yiyorlar. Gittiğimiz dönemde sular çekildiği için pek fazla yılan çıkmıyormuş. 3 yılan vardı yeter mi dediler ee haliyle yeter tabi. Tadını bilmiyorum birde beğenmezsem yazık olacak hayvancağızlara. Orkun tabi hemen ön yargılı, bunlar şimdi yılan yerine tavuk pişirip verirler dur ben de mutfağa gideyim hem nasıl yapıldığını görürüm dedi. Onun gitmesine fırsat kalmadan adamlar yiyeceğim yılanı getirdi. Nasıl beğendiniz mi diye elime de tutuşturdular. Elime almasına aldım da hayvan bu hisleri daha farklı bir anda aklıma benim onu yiyeceğimi anlar mı sorusu gelmesiyle tutuşturdum adamın eline.  Tam komedi yaşadık ya.

Sonunda merakla beklediğim yılanım güzelce pişirilip, lemon grass süslemeleriyle önüme geldi. Görüntüsü nasıl muhteşem ise tadı da bir o kadar lezizdi.

siam reap kamboçya8

Yerken biraz zorlandım açıkçası kılçığı olduğu için yılanın kaburgasına alt dişi geçirip eti yukarı doğru çekip yemek gerekiyormuş. Kong bayağı bir uğraştı öğretmek için ama olsun yediğim kadar artık ne yapayım.

Gitmeden önce şöförümüz Kong ile mailleşirseniz size yardımcı olacaktır orada ([email protected]). Bizi hatırlaması için hani beraber yılan yemiştiniz derseniz hatırlar

Akşam otele vardığımız gibi sabah Bangkok’a gitmek için bize otobüs ayarlamalarını istedik. Otobüslerde yer kalmadığı için minibüsle gitmemizi önerdiler. 9 kişilik minibüse 14 kişi aldılar valizler ayaklarımızın altında 7 saat yol boyunca perişanları oynadık. Tayland sırında minibüsten indirelerek yürüyerek pasaport işlemlerinin yapıldığı binaya gittik. 45 dakika kuyrukta bekledikten sonra işlemlerimiz hallettik. Ardından başka minibüse transferimizi sağladılar ancak ne var ki gelen gideni aratıyormuş. Bu sefer ayaklarımızın altındaki valizler yetmiyormuş gibi tavana kadar valiz doluydu içerisi. Birde üstüne yolda 2 tane taylı adam aldılar sanki çok yer varmış gibi. Dip dibe elin herifleriyle bir yolculuk tam bir kabustu. Sonunda Bangkok’tayız, mutluyuz

Konaklama : Cheathata Angkor Hotel‘de konakladık gecesi kişi başı kahvaltı dahil 20 Dolardı. Pub street’e yürüyerek 5 dakika uzaklıkta, odalar geniş ve çok temizdi.

Gidilmesi gereken en iyi dönem: Kasım-Şubat arası

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Kamboçyadan Taylanda Nasıl Geçilir

Kamboçya Tayland Sınır Geçişi : Kamboçya vizeniz var ve...

Kamboçya Gezilecek Yerler

Uzakdoğu ülkeleri içinde Tayland ve Vietnam ile kombine edilmesi...

Kamboçya’ya Nasıl Gidilir

Kamboçya'ya nasıl gidilir, hangi havayolu kullanılır, karadan mı havadan...

Angkor Wat Gezi Rehberi

Angkor Wat Tapınak Kompleksi Kamboçya’nın kuzeyinde yer alan Siam Reap şehrinde Angkor Wat, Angkor...