Kamboçyadan Taylanda Nasıl Geçilir

AsyaKamboçyaKamboçyadan Taylanda Nasıl Geçilir

Kamboçya Tayland Sınır Geçişi : Kamboçya vizeniz var ve Kamboçya gezinize hazırsınız. Kamboçya’ya gidip de Tayland’a geçeceğiniz de %100. Bu durumda ilk sorulan soru Kamboçya’dan Tayland’a nasıl geçilir.

Kamboçya’dan Tayland’a iki türlü geçebilirsiniz. Bunlardan ilki havayolu diğeri karayoludur. Karayolu ve havayolu ile geçişlerin arasındaki farka dikkat etmeniz gerekiyor.

Kamboçya’dan havayoluyla Tayland’a geçerseniz ülkede 30 gün kalabilirsiniz,

Karayoluyla geçişlerde ise süre 15 gündür.

Ve yılda 3 kere karayolu geçişine izin verilmekteyken havayoluyla girişte bir sınırlama bulunmamaktadır.

Havayolu : Kamboçya’nın Phnom Penh ve Siam Reap şehirlerinden Tayland’a direk uçuşlar bulunmaktadır. Havayolu yolculuğu diğer yolculuklara göre en rahat olanıdır. Yorulmadan koşturma olmaksızın iki ülke arasındaki en kolay ulaşım yoludur.

Karayolu : Karayoluyla geçişinizde Giant Ibis isimli firmayı kullanmanızı özellikle tavsiye ederiz.

Youtube kanalımıza buradan abone olabilirsiniz!

Bundan 6 yıl önce 2012 yılı gerçekleştirdiğimiz Kamboçya seyahatimiz sonrası yine karayoluyla Tayland’a geçmiştik. Ama o zaman minivanlar ile sağlamıştık geçişi. Yolculuk biraz eziyetli ama sınır geçişimiz çok kolay olmuştu.

Giant Ibis isimli otobüs firmasının biletlerini gelmeden önce internetten alabilirsiniz. Bilet çıktınızı almanıza dahi gerek yok. Telefonunuzda bulunması yeterlidir.

Konakladığınız otele hangi gün otobüs yolculuğunuz olduğunu söylüyorsunuz. Firmanın shuttle’ı sizi otobüs saatinden önce gelip otelinizden alıyor ve otobüs durağına götürüyor. Shuttle’ı ücretsiz sağladıkları gibi otobüslerde ücretsiz wi-fi hizmeti de veriyorlar.

Sanmayın ki Giant Ibis’ın reklamını yapıyoruz. Her detayı özelikle anlatıyoruz ki gelmek isteyen arkadaşlara tüm bilgileri verelim diye.

Otobüs durağı şehrin yalnızca 1-2 km uzağında. Gişeye gidip önce forma isim-soyisim-pasaport numarası ve uyruk bilgilerini doldurmalısınız. Sonra valizleri verdikten sonra size verilen minik valiz kağıdını saklamalısınız. Bu kağıdı Bangkok’a varış yaptıktan sonra valizi teslim alırken geri veriyorsunuz.

Otobüs içindeki servis hizmetleri su, kahve, kruvasan, ıslak mendil ve lunch box (pilav ve hıyardan ibaret).

Yolculuk başlar başlamaz otobüs muavinimiz gün boyu sürecek olan yolculuğun tüm detaylarını anlatıyor. Hatta o kadar dikkatli ve ilgililer ki daha otobüs hareket etmeden herkese pasaportlarını kontrol ettiriyor. Gümrükte yapılacakları söylüyor ve arrival card’larımızı dağıtıyor. Siz de bizim gibi gelecekseniz arrival card’daki flight no kısmına Bus yazmalısınız.

Gümrüğe kadar mola vermiyoruz. Zaten versek de haberimiz olmayacak. Herkes öyle bir bayılmış uyuyor ki, mola verilmedi diye kimseler şikayetçi değil.

Şimdi gelelim Kamboçya Tayland sınır geçişi detaylarına;

Muavinimiz bir anlamda da rehberimiz olduğu için otobüsten beraber inip ilerideki yeşil departure yazılı binaya gidiyoruz. Önce sağdaki ilk odaya girip 5 bölmeden oluşan sıralara girip fotoğraf çektiriyoruz. Bu kısımda en önemli olan şey Kamboçya e-visanızın çıktısının yanınızda olması. Telefonunuzda olması bir şey ifade etmiyor. Adamlar illa ki çıktısını istiyor. Bizim gibi vize çıktınız yoksa karşıda bulunan exchange’in yanındaki acenta’dan çıktı alabilirsiniz.

Rehberimiz benden 15 dakika sonra yanında birkaç kişiyle gelince anlıyorum ki zaten burası bizim gibilere hizmet veriyormuş. Wi-fi şifresini veriyorlar. Sizdeki e-visa’yı adamların mailine atıyorsunuz. İyi kalitede atmalısınız yoksa düşük kalite olanları polislerin kabul etmeyeceğini söylüyorlar. Çıktı için 100 Baht ödüyoruz. Adam soymanın değişik türü! Zorda kalınca sorgulamadan ödüyoruz. Ama iç acıyor tabi bir kağıt çıktı için bu kadar enayi yerine konulmak ve seve seve ödemekten dolayı.

Artık istenen evraklar hazır. Rehberin peşine takılıp departure binasına geri gidiyoruz. Ama rehber bizi içeri sokmadan burada bekleyin diyor. Sonra öğreniyoruz ki bizim için onun fotoğrafını çekip onun parmak izini almışlar. Bir tane kağıdı sorun eden Kamboçya polisi fotoğraf ve parmak izi için bir o kadar rahat.

Tüm işlemleri halledip Welcome to Cambodia kapısından geçip Tayland kontrol noktasının olduğu binaya girip bir üst kata çıkıyoruz. Bu sefer de burada takılıyorum kontrole 🙂 Polis önce tek tek sonuna kadar pasaportumun kontrol etti. Üstüne bu sene Tayland’a gelip gelmediğimi sordu. Bana bu seyahatten önce nerede olduğumu sorsanız onu hatırlamam kadın bunu 1 yıla yaydı 🙂 Kem küm edene kadar bu sene gelmemişsin, bu yıl ilk dedi. Eh iyi madem hadi vur şu kaşeyi de gideyim diyorum içimden. Kaşeleri vurdu vurmasına ama bu sefer de beni bir odaya çağırdı. İşin kötüsü problemin ne olduğunu sormanız halinde wait demeleri yok mu insanı asıl çıldırtan o. Fotoğrafla ilgili bir sorun var ama ne anlayamıyorum. Beyaz bir fon önünde yol yorgunu halimle fotoğrafımı çektiler ve pasaportumu verdiler.