Kuala Lumpur Batu Caves

AsyaMalezyaKuala Lumpur Batu Caves

Kuala Lumpur’da İngiliz etkisi hemen göze çarpıyor. Nedeniyse 2. Dünya savaşında Malezya Japonlar tarafından işgal ediliyor ve daha sonra İngiltere’nin kontrolü altına giriyor. Ana dilleri Malayca’dır. Malezya’ya gitmek için en iyi dönem Mayıs ile Eylül arasıdır.

1996 yılından 2003’e kadar dünyanın en yüksek yapısı olan Petronas Tower bugün KL’un en çok turist çeken yerlerinden biridir. Kulenin yüksekliği 527 metredir. 41. ve 42. katları arasındaki çelik köprü ile kuleler birbirine bağlıdır. Kulenin alt katı alışveriş merkezidir. Metro ile KLLC durağında inerek kuleye ulaşım mümkündür. Kulenin bahçesinde oturarak vakit geçirebilirsiniz. Bahçesi hem büyük hem de yeşillikler içinde. İsterseniz kuleye çıkarak KL manzarasını izleme şansına da sahip olabilirsiniz.

Petronas Twin Tower – Masjid Asy-Syakırın
Merdeka Square – Merdeka Meydanı

Merdeka Meydanının özelliği 31 Ağustos 1957 yılında İngiliz kontorolü altında bulunan KL’un ingiliz bayrağını indirerek yerinde kendi bayraklarını astıkları meydandır. Diğer adı özgürlük meydanıdır. Tüm günümüzü orada burada geçirdikten sonra akşam şu meşhur Merdeka meydanına gidipte biraz resim çekilelim istedik. Buradan çıkıp Çin Mahallesinde bulunan Petaling Street – Petaling Sokağına gittik. Çok kalabalık bir sokak sağlı sollu tezgahların, dükkanların ve restaurantların bulunduğu çok beğenimizi çekmeyen bir yerdi doğrusu.

Sokakta seyyar restaurantlara talep çok fazlaydı, kutuların içinde bulunan kurbağa, kaplumbağa gibi canlıları seçip gözünüzün önünde pişirip afiyetle yemeniz için pişiriyorlar. Denemedim ama bir daha ki sefere kesinlikle denemeyi düşünüyorum. İlk KL’ a 2010 da gitmiştim daha sonra 2012 de tekrar gittim. İlk gittiğimde çok garipsemiştim bunları nasıl yiyorlar diye tıplı Tayland’da böcek yiyenleri garipsediğim gibi ama yedikten sonra hiçte iğrenç olmadığına karar verdim. 2012’de KL’dan aktarma yapacağımız için gezmeye fazla vaktimiz olmadı ancak Batu Caves’e vakit ayırabilmiştik akşam yemeğine kalabilseydik ne yapıp edip bulup yiyecektim ama ne yapalım kısmet değilmiş başka sefere….

Kuala Lumpur şehrinin en çok ziyaret çeken noktalarının başında Batu Caves geliyor. Girişte bulunan Buda heykeli Lord Murugan sizi o güzel ihtişamıyla karşılıyor. 42.7 metre uzunluğundaki bu heykelin yapımı tam 3 yıl sürmüş. Heykelin insanları kötülüklerden, şeytanlardan koruduğuna inanılıyor. Heykel gerçek altından yapılmış ancak hırsızlar tarafından bu altınlar çalındığı için artık heykel altın rengine boyanıyor.

En tepeye ulaşabilmek için tam 272 merdiven çıktık dinlenerek tabi Bu arada merdivenlerden çıkarken size maymunlar eşlik ediyor. Zaten maymunların resmini çekeyim biraz yemek vereyim falan derken merdivenleri nasıl çıktığınızı anlamıyorsunuz bile.

Her yıl binlerce budist bu tapınağa gelerek bir nevi hacı oluyorlar, çocuklarını burada vaftiz ediyorlar.

Onca merdiveni çıktıktan sonra mağaranın içine giriyoruz. İçerisi acayip nemli. Her yerde heykeller var. Mağaranın devamında tekrar merdivenlerden çıkıp en tepe noktaya geliyoruz. Burası gerçekten büyüleyiciydi.

Ulaşım : Kuala Lumpur 13 km kuzeyinde bulunuyor.

Tren ile KL Central Station’dan KTM Komuter Tren ile Batu Caves durağına gidebilirsiniz. Tek yön yetişkin ücreti 2 MYR.Otobüs ile KL Cental istasyonundan Titiwangsa istasyonuna kadar gidip sol taraftaki çıkış kapısından çıkıp buradan U6 otobüse binebilirsiniz. Şoför’e batu caves’de ineceğinizi söylemeyi unutmayın.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Malezya Ne Zaman Gidilir

Uzakdoğunun turistik ülkesi neresi diye soracaksınız olursanız Malezya ilk...

Malezya Hakkında Bilgiler

Malezya turu için karar verdiyseniz Malezya hakkında bilgiler bu ülkeye...

Malezyanın En İyi Adaları

Malezya, dünyaca ünlü dalış merkezleriyle, zengin tropik ormanlarıyla, leziz...

Malezya Redang Adası

Uzakdoğu denilince muhakkak ilk akla gelen ülke Tayland ve...