Bodrum

Yıllardır yaz tatilimizin bir kısmını mutlaka Ege’ye ayırırız. Yaşımıza ve ortamımıza göre beklentimiz de gece hayatının hareketliliği, müzik eşliğindeki beach’ler, az uyku ve çok eğlenceydi. Fakat bu bayram (2012 ramazan bayramı) şimdiye kadar olanların aksine aynı bölgelerde farklı bir tatil anlayışı yaşamak istedik. Bunun içinde Bodrum’da merkez ve Gümbet yerine Turgutreis, Akyarlar ve Bağla koyunu tercih ettik.

Merkeze ortalama 20-25 dakika uzaklıktaki bu koylar daha çok orta yaş ve üstü tatilcilere hitap eden sessiz ve sakin yerlerdi. Geceleri barlar yerine cafe’ler, gündüzleri ise beachler yerine sessiz kumsallar vardı. İlk durağımız yeni aldığı Akyarlardaki yazlığa bizi ısrarla davet eden arkadaşlarımızın villasıydı.

İlk gecemiz Turgutresiteki balık lokantalarının süslediği sokaktaki Yi-Geç Balık Restaurantıydı. Yemek istediğimiz balığı tezgahtan seçip kilosu 35 TL’e 1.200 gramlık deniz levreğini bir güzel yedik. Mezeler beklentimizin altında kalsa da balık gerçekten olağanüstüydü. Yemeğin ardından arkadaşlarımızın teklifini kırmamak için Küfeli Meyhane’ye gidip kahır müzikleri eşliğinde gecemizi tamamladık.

2.Günümüzün sabahı arkadaşımızın yazlığının bulunduğu Gün Işığı Sitesinin plajına gidelim dedik gitmez olaydık. 40 ve 50 yaş üstü insanların yanında denize girmek, güneşlenmek varın gerisini siz düşünün…… Bu arada Akyarlar bölgesinde deniz her ne kadar temiz olsa da denizin içinde yosun ve değişik bitkiler dolu. Hemen pılımızı pırtımızı toplayıp Bağla Koyu’na gittik.

Deniz ve kumsal nispeten daha iyi olmasına karşın aynı bayıklık orada da devam etti. Her ne kadar Magic Life’ın getirdiği bir hareketlilik olsa da gün içinde kumsalda miskin miskin oturmaktan başka çaremiz yoktu. Belki bir gün çoluk çocuğa karışınca gelmeyi düşünebiliriz

Arkadaşlarımızın yanından bir an önce ayrılma heyacanıyla sabahın köründe yola çıktık. Bafa Gölünün kenarında bulunan Çeri Restaurant’ta bir güzel kahvaltımızı yaptıktan sonra Kuşadasına geçtik.

KUŞADASI

Kuşadası’nın merkezini bildiğimiz için bu sefer gitmediğimiz bir yer olsun istedik ve Milli Park’a gitmeye karar verdik. Milli Park’a girer girmez İçmeler Koyu’na gittik.

Aman allahım o da ne! Menekşe plajında bile böyle bir ortam yok. Hatta kendi kendimize buranın isminin Varoş Beach olması gerektiğini söyledik. Ve bin bir zorluklarla yer bulduğumuz arabamıza binip Aydınlık Koyuna geçtik.

Gün bitmesin diye kötünün iyisi diyebileceğimiz bu koyda vakit geçirdik. İçmeler’e göre nispeten sakin, müşterisi daha kaliteli ve denizi daha temizdi. Ama bu koy’a hizmet veren restaurant’ın servisi ve çalışanları rezaletti. Kuşadasında da günümüzü tamamladıktan sonra İzmir’de arkadaşımız Ahmet’in yanına gittik. Ordan oraya gezmekten den o kadar yorulmuşuz ki akşam bir güzel koltuk tepesinde sızmışız. Sabah kahvaltının ardından bir günümüzü de Ayvalık’ta geçirelim istedik.

AYVALIK

Ayvalık’a giderken daha önce ismini çok duyduğumuz Dikili’ye gidelim dedik. Ama girmemizle çıkmamız bir oldu. Yahu biz mi denizden kumsaldan anlamıyoruz yoksa bu insanlar deniz kumsal mı görmemiş

Hayal kırıklıklarımıza bir yenisi daha ekleyip Ayvalık’a doğru yol aldık. Ayvalık’ta Cunda Adası ve Gossip Bar daha önce gittiğimiz ve beğendiğimiz yerlerdi. Bu sefer yine çevremizdekilerin methettiği Sarımsaklı Plajına gittik. Kuşadası İçmeler Koyuna ne kadar haksızlık ettiğimizi anladık 🙂 Orada en azından yerli halk piknik amacıyla gelip hem eğlenceli bir gün geçiriyor hemde denize giriyorlar. Ama burada öyle mi ! Binlerce insan plaj da içiçe şezlongdan denize ulaşmak ne mümkün! Sarımsaklı Ruj Beach de verdiğimiz 10 liralık şezlong parasını 10 dakika içinde yakarak Cunda Adası Ortunç Koyuna gittik. Hakkını yemeyelim güzel bir yerdi. Belki ömrümüz yeterse 45 sene sonra ve küresel ısınma ile deniz sıcaklığı 10 derece artarsa buraya tekrara gelmeyi isteriz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Dalyan’da Gezilecek Yerler

Dalyan, İztuzu, Çamur banyosu, Kaunos Antik Kenti, Kral Mezarları,...

Fethiye Gezi Rehberi

Fethiye gezi rehberi ile Türkiye'nin en iyi tatil bölgesinden...

Datça’nın Koy ve Plajları

Dik kayalarla çevrili Datça yarımadasında 78 tane birbirinden ayrı güzelliğe sahip...

Datça Yarımadası

Datça Yarımadasına önce Karlar ve ardından sırasıyla Mısırlılar, Hititler, İskitler,...