AfrikaTanzanyaZanzibar Prison Adası

ZANZİBAR PRISON ADASI – CHANGUU

Baharat Turumuzu bitirip yarım gün olarak planladığımız Prison Adasına doğru yola çıktık. Önce Stone Town’a oradan da kayıktan bozma ufak tekne ile adaya.

Ada’nın tarihinden kısa bahsetmek gerekirse, ceza evi olarak yapılan ufak bir bina bulunmaktadır. Ancak bina yapım amacı için hiçbir zaman kullanılmamış olup ada karantina altına alınan insanların (cüzzamlıların) tutulduğu bölge olmuştur. Şimdi ise butik otel olarak misafirlerini ağırlamaktadır. Huzur ve sessizlik isteyenler için Zanzibar’da ister yarım gün ister tam gün yapılabilecek güzel bir aktivitedir.

Zanzibar Prison Adası

Stone Town’dan yaklaşık 20 dakika tekne yolculuğu sonrası ufacık beyaz kuma sahip, denizi pırıl pırıl ışıldayan adaya varıyoruz. Unutmadan söyleyelim biz kaplumbağaları görmeye o kadar odaklanmışısız ki aklımıza havlu almak, deniz şortu vs… giymek gelmedi. Ama çok büyük hata yapmışız. Hem çok güzel bir kumsalı hem de o sıcakta adayı gezdikten sonra denizde serinlemek çok güzel olurdu. Biz ne yazık ki resim çekmekle yetindik.

Önce adanın çevresini, butik otel ve restaurant’ın olduğu yerleri yürüyerek gezdik.

Ada aynı zamanda dev kaplumbağalara da ev sahipliği yapıyor. Kaplumbağalar 19 .y.y da Seychelles hükümeti tarafından Zanzibar Sultanına hediye edilmiştir . 150 yaşında Dev Aldabra Kaplumbağaları(Geochelone Gigantea)görmek mümkündür. Hint okyanusu kaplumbağalarına Albadra denildiği gibi Seychelles kaplumbağası da denilmektedir.

Uzun gemi yolculuklarında uzun süreler aç kalındığı için dev kaplumbağalar ve yumurtaları gemiciler tarafından ihtiyaç duyuldukça öldürülmüş ve yenilmiştir. Rehberimizin verdiği bilgiye göre Kristof Kolomb’un dünyayı keşfi sırasında aç kalmamak için gemisine bu dev kaplumbağaları alıp yemiştir.

Zanzibar Prison Adası

Kaplumbağaları ziyaret etmenin bedeli kişi başı 4 USD. Her yaştan kaplumbağayı gördük.

Resimdekilerin biri dişi diğeri erkek yaşları hemen hemen aynı olmasına rağmen erkek olan daha büyük

Dileyen cüzzi bir ücret karşılığında satılan yeşillikleri alıp dev kaplumbağaları doyurabilir bu esnada birbirinden güzel resimler çekebilirsiniz. Hatta şansınız varsa çiftleşmelerine dahi şahit olmanız mümkün

Bebekleri özel telle çevrilmiş alan içerisine koymuşlar, kuşlara yem olmalarından ve şiddetli rüzgar sonucu ağaç devrilmelerine karşı korumak için.

Çıkışta görevlinin önündeki deftere isim soyisim ve uyruk bilgileri yazılıp dev kaplumbağaların korunmasına katkıda bulunmak için bahşiş veriliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Zanzibar’a Ne Zaman Gidilir

"Zanzibar'a ne zaman gidilir?" sorusu, kişisel tercihlerinize, tatil amaçlarınıza...

Zanzibar Adası Gezi Rehberi

Bugüne kadar gelmiş geçmiş en detaylı Zanzibar gezi rehberi...

Zanzibar Adası Kumsalları

Zanzibar'a ayak bastığımızdan beri hep bir yerleri gezme, keşfetme...

Zanzibar Adası Baharat Turu

Adanın tropik iklimi ve toprağının verimliliği sayesinde karabiber haricinde diğer çeşitli...