Pamukkale Şarapları Bağbozumu

TürkiyeDenizliPamukkale Şarapları Bağbozumu

Sevgili Selda Toklar’dan bağbozumu teklifini alınca bizler için farklı bir deneyim olacağından hiç şüphe etmeden kabul ettik. Bunda içkiler arasında en çok tercih ettiğimiz şarap’ın da rolü çok büyük. Böylesi içimi keyifli bir içkiyi sadece içmekle kalmayalım, nasıl toprakta yetişir, ne zaman toplanır, hangi işlemlerden geçer gibi tüm detayları öğrenelim istedik.

pamukkale şarapları10

Yolculuk uçağın kalkışına tam 20 dakika kala havalimanına adım atmamızla oldukça telaşlı başladı. Ne yalan söyleyelim aslında uçağı kaçıracağımızı düşünmüştük ama şans bizden yanaydı. 45 dakika süren uçak yolculuğu sonrası Denizli’ye ayak bastık. Bizi bekleyen otobüse binip şampanyalar eşliğinde otelimiz Richmond’a vardık. Bahçeye önceden hazırlanmış kahvaltı sofrasına oturarak sohbeti bol, keyifli bir kahvaltı sonrası hiç vakit kaybetmeden Güney köyüne Pamukkale şarapları fabrikasına doğru yol aldık.

pamukkale şarapları1

Fabrika ziyaretimiz öncesi Güney Şelalesini de es geçmedik 🙂 Şelalenin yamacına kurulmuş bahçede Zafer gazozlarımız eşliğinde öğle yemeğini yer yemez tekrar yollara düştük.

Pamukkale Şarapları 1962 yılında kurulmuş bir aile işletmesi, dolayısıyla her bir bireyin farklı farklı görevleri var. Hepsi bu işi gerçekten severek yapıyor. Üzümün şaraba dönüşüm hikayesini, sonrasında şişeleme ve paketlenmesini ailenin büyük kardeşi Fevzi Tokat’ın anlatımıyla bir güzel dinleyip gördükten sonra sıra mahzende şarap tadımına geldi. Bizler için önceden özenle hazırlanmış masa da Pamukkale Şaraplarının ilk tadımlarına başladık.

pamukkale şarapları11

Pamukkale markası yılda 5 milyon litre şarap üretimi ile yurtiçi ve yurtdışı pazarına üretim yapıyor. Avrupa’dan almış olduğu pek çok ödül yaptıkları işin ne kadar kaliteli olduğunun birer sembolü.

pamukkale şarapları12

• IWC / International Wine Challange 2015
  • Decander World Wide Awards 2015 Bronz Ödüller : Pamukkale Anfora Trio 2013, Pamukkale Sava 2014, Pamukkale Sava Premium 2013
  • SWA / Sommelier Wine Awards 2015 : Pamukkale, Sava, Premium Red, 2013

Yılın İlk Bağını Bozmaya Gidelim

pamukkale şarapları7

Bağbozumu nedir?

Üzümlerin olgunlaştığı zaman toplandıkları döneme verilen isimdir. Bağların üzümsüz kaldığı dönem. Bölgeye ve iklime göre bağbozumu zamanı değişiklik göstermektedir.

pamukkale şarapları6

Bağı bozmak için rotamız Denizli’nin Güney ilçesi. Güney bölgesi deniz seviyesinden 850 metre yükseklikte bir plato içinde olduğundan ve killi-tınlı, kireç taşlı, çakıllı toprağı sayesinde şaraplık üzüm yetiştirme anlamında Türkiye’nin en uygun bölgesidir.

Yetiştirilen şaraplık üzüm çeşitleri

Kalecik Karası, Öküzgözü, Boğazkere, beyaz çeşitlerden Narince ve dünyaca ünlü yabancı üzüm çeşitleri Cabernet Sauvignon, Shiraz, Merlot gibi siyahlar. Chardonnay, Sauvignon Blanc gibi beyaz çeşitler…

Şarapçılık “Üretildiği üzümün özelliklerini en iyi şekilde şaraba aktarabilme sanatıdır.” Ve Pamukkale Şarap bu sanatı yeterince yerine getiriyor!

pamukkale şarapları16

Pamukkale Şarapları üzümlerinin yetiştirildiği devasa büyüklükteki bir bağ ve tam ortasında üzüm salkımları ile çevrelenmiş taş ev. Düşünsenize hikayenin merkezindesiniz. Taş evin terasına kurulmuş oldukça şık bir masa, bir yanda masayı süsleyecek, karınları doyuracak kuzu çevirme ve sayısız tadımlık şaraplar.

pamukkale şarapları15

Her zaman olduğu gibi bu seferde doğrusunu söylemek gerekirse Pamukkale şarapları hem tat hem de fiyat olarak şarap sever biriyseniz ilk tercihiniz olması gereken markalardan bir tanesi. Ama içlerinde biri vardı ki kalbimizde taht kurdu “Grand Reserve” Zaten sınırlı sayıda üretilmiş ve değer olarak diğerlerine göre en pahalısı.

pamukkale şarapları2

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

GEZGİN ÇİFT

Biz Orkun ve Neslihan. 2008 yılında hayatımızı birleştirdik. Ardından GEZGİN ÇİFT isimli web sitemizi kurarak gezilerimizi, anılarımızı buraya yazar olduk.

2014 yılında her ikimiz de mesleğimizi bırakıp tam zamanlı gezmeye karar verdik. Aradan geçen kısa bir süre sonra bizimle gezmek isteyenlere liderlik yaparak şimdi hem geziyor hem de gezdiriyoruz.

Hakkımızda daha fazla bilgi için BİZ KİMİZ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Diğer Yazılar
İLGİLİ

Olimpos’ta Gezilecek Yerler

Suluada, Çıralı Yanartaş, kaya tırmanışı, Olimpos sahilinde kano deneyimi,...

Küçük Kaputaş Plajı, Kaş

Bu sefer sizlere Kaputaş plajından değil Küçük Kaputaş Plajı'ndan...

Taş Kapı, Kaş

Bu sene ani bir karar üzerine Akdeniz rotası çıkararak,...

İzmir Plajları – Denize Girilecek 50 Koy

İzmir'e tatile gitmek ve İzmir'de denize girmek isteyenleri bu...